klik op de titel om de video op Youtube te zien
Vandaag hebben we net lang genoeg gewacht in Reine tot het wolkendek even open trok. Meteen wordt alles ng 5 keer mooier, ook onderweg naar het vliegveld. Gelukkig hebben we ook weer niet TE lang gewacht, want ook hier blijkt het vliegveld opeens om 14:15 dicht te gaan terwijl ons flight plan op14:30 staat. Wel fijn dat ze daar even over bellen.
Bij Andoya steken we weer het water over direct naar Tromso en schakelen we over naar IFR voor een gecontroleerde nadering van het vliegveld tussen de stoere bergen. Gaat allemaal prima, en we zijn sinds Chambery beter voorbereid op een nadering met heel veel rugwind. Onbegrijpelijk, eerst vliegen we met 40 knopen rugwind, die neemt vlakbij het vliegveld wel af tot ruim 20 knopen maar nog steeds in de rug.
Toch krijgen we runway 01 toegewezen en heeft de ATIS het over 050/05, dus nauwelijk wind en dan ook nog opeens van voren.....Om het glijpad vast te kunnen houden moet het gas helemaal dicht en moeten we hard naar beneden. Het lukt Marijke uiteindelijk makkelijker door de autopilot uit te schakelen en gewoon lekker op de hand te vliegen. Tromso/Langnes is best nog een behoorlijk vliegveld, met allerlei internationale vluchten. We laten de Pancake hier een aantal nachten staan, tot we woensdag terugkomen uit Spitsbergen. Voor woensdag hebben we in de tijd die we hier over hadden al een hotel geboekt aan de haven, en we weten ook al dat we dan bij de Pastafabrikken moeten gaan eten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten